wtorek, 19 kwietnia 2016

Dieta dla pięknej cery. Co jeść aby starzeć się piękniej?

Kobiety są zabawne. Najpierw na siłe chcemy wyglądać doroślej. A gdy przestajemy potrzebować do tego 'poważnego' wyglądu makijażowych sztuczek - chcemy znów być młode niczym w latach licealnych. O ironio!
Ile we własnym wyglądzie możemy wskórać dietą? 
-Dużo.
Codziennie się o tym przekonuję. Pewnych zmian nie widzę, do czasu, aż ktoś zwróci na nie moją uwagę. Ale lata 'zdrowego' trybu życia - robią swoje. 

Dla skóry pełnej blasku:
-czerwone, pomarańczowe, żółte warzywa.
Badacze wykazali, że spożywanie 2 dodatkowych porcji warzyw zawierajacych karotenoidy przez okres 6 tyg. zmienia odcień skóry na zdrowy, naturalny i pełen blasku. 

Walczą ze zmarszczkami:
-ciemnozielone warzywa liściaste. 
Są źródłem magnezu. 
Badacze wykazali, że kobiety spożywające duże ilości żółtych i zielonych warzyw charakteryzowały się młodszym wyglądem skóry w okolicach oczu. 
Podobno! Pomagają także wytworzyć naturalny filtr przeciwsłoneczny. 
Zawierają w sobie potencjał odtruwający, wspomagający pracę wątroby, detoksykują i są źródłem Siarki.

Przywracają równowagę hormonalną:
-warzywa kapustne.

Wspomagają bakterie jelitowe:
-Zawierają prebiotyki. Cebula, Por, Topinambur, Liście Mleczu, Szparagi, Cykoria, Banany, Czosnek.

Badania wykazały, że dodatek tych produktów do diety powoduje wzrost populacji dobrych jelitowych bakterii o 133mln na tydzień.

Super owoc, to również:
-jagody. Charakteryzują się niskim IG. Zawierają kwas elagowy, który przeciwdziała uszkodzeniom skóry wywoływanym przez promienie UV, co za tym idzie - zapobiega powstawaniu zmarszczek.

Zboża:
-zawierają witaminy z gr B i są źródłem Magnezu.

Białko:
-jest budulcem skóry, włosów i paznokci.

Najlepsze źródła:
  1. BULION NA KOŚCIACH. Tak, wiem, że kostka rosołowa jest prostsza w użyciu ale to klasyczny, stary dobry wywar z kości zawiera KOLAGEN, Magnez, Wapń... w łatwo przyswajalnej dla nas formie.
  2. Jaja. Zawierają 8 witamin (zupełnie jak znane płatki :P), lecytynę - która posiada zdolności naprawcze skóry i sprawia, że błony komórkowe są mocne, co spowalnia starzenie.
  3. Tłuszcze rybne. Walczą z trądzikiem, wypryskami i o ironio! Suchą skórą! Działają przeciwzapalnie. SĄ ŹRÓDŁEM WITAMINY D - która REDUKUJE SIŃCE POD OCZAMI.
  4. Drób. CIEKAWOSTKĄ JEST - iż ciemniejsze mięso przy kościach zawiera bardzo dużo Cynku, który jest niezbędny w procesie regeneracji skóry.
  5. Warzywa strączkowe. 
  6. Czerwone mięso. Zawiera Żelazo hemowe które jest najłatwiej przyswajalne. Niski poziom Żelaza wiąże się z bladością oraz upośledzeniem funkcji tarczycy, co może prowadzić do wysuszenia i ściemnienia skóry. Niedobory Żelaza wiążą się również z uczuciem niepokoju, a to działa jak dodatkowy czynnik stresogenny.
  7. Soja. Zawiera fitoestrogeny. Kobiety jedzące Soję charakteryzują się mniejszą ilością zmarszczek, bardziej napiętą i nawilżoną skórą. Produkty fermentowane z Soi (jak wszystko co powstaje z użyciem tych dobrych bakterii) są dla nas jeszcze lepsze!
Oleje:
  1. Awokado. Jest doskonałym źródłem zwalczających stan zapalny jednonienasyconych kwasów tłuszczowych. Zawiera również glutation, który łagodzi uszkodzenia błony śluzowej jelita i ułatwia wątrobie odtruwanie organizmu oraz luteinę, która jest przeciwutleniaczem. Luteina wraz z zeaksantyną chronią skórę przed uszkodzeniami wywoływanymi przez promienie UV.
  2. Glony - spirulina/chlorella. Źródło chlorofilu, który pomaga 'natlenić' skórę, witaminy D oraz B12.
  3. Chia. Źródło Omega-3, witaminy E, Cynku i Magnezu.
  4. Siemię lniane. Zawiera kwas alfa-linolenowy, który w naszym ciele przekształca się w związki przeciwzapalne. Siemię lniane jest też najbogatszym, roślinnym źródłem omega-3. Dlatego warto je spożywać zarówno w ziarnach jak i w postaci oleju.
  5. Orzechy. Są mieszanką białek wzmacniających skórę oraz źródłem Selenu.
  6. Oliwki. Źródło kwasy oleinowego oraz Skwalenu który sprawia, że skóra wygląda na grubszą = młodszą!
  7. Olej kokosowy. Źródło kwasu laurynowego o działaniu przeciwbakteryjnym, wspomagającym odporność. 
Zioła:
  1. Chili, zielone, czerwone, papryka, cayenne, jalapeno. Źródła witamin A i C, zapobiegającym rozkładowi kolagenu w skórze.
  2. Cynamon. Przeciwutleniacz.
  3. Czosnek. Opóźnia starzenie oraz tłumi działanie enzymów prozapalnych.
  4. Kimchi. Zawiera chili i czosnek oraz jest produktem fermentowanym! Obecne są dobra dla kolagenu witaminy A, C i E.
  5. Natka pietruszki. Bogata we flawonoid apigeninę, która ma działanie przeciwzapalne i 'wymiata' wolne rodniki.
  6. Sól. Wskazana dla niskociśnieniowców. Zwłaszcza himalajska, bogata w minerały.
  7. Kurkuma. Zwalczająca stany zapalne.





Źródło:
-'Młoda bez skalpela' dr Nigma Talib

4 komentarze:

  1. Kurde no nie zapamiętam tego wszystkiego :D

    No właśnie skończyły mi się jagody. Będę musiał się teraz posiłkować mrożonymi ze sklepu :-/ ale na koniec lata zamierzam nazbierać jeszcze więcej. Pół metra sześciennego jagód to zdecydowanie za mało na cały rok. Trzeba kupić trzecią zamrażarkę :D tak 1 - 1,5m3 chyba wystarczy :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja właśnie mam ostatni woreczej mrożonych z zeszłego lata ;)

      Usuń
  2. Ileż w tym prawdy, że będąc nastolatką chciałam wyglądać na taką dobrą 20-stkę, a obecnie (chociaż dużo się jednak nie zmieniło) również... chciałabym wyglądać jak 20-stka ;)

    A jedzenie ma ogromny wpływ na stan skóry, codziennie się o tym przekonuje. Ale też... stres jest tym czynnikiem, który potrafi nam dodać kilku dobrych lat, dlatego raz na jakiś czas łamię wszelkie zasady i jem pyszną szarlotkę, bezę czy inne niezdrowe ciacho, tłumacząc sobie, że jak jestem szczęśliwa to i hormony działają zbawiennie praktycznie na wszystko ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oo... domowej szarlotki tak samo jak ciasta z rabarbarem nigdy nie odmówię :D
      a co do bezy... raz w życiu jadłam przepyszną bezę z serkiem mascarpone i borówką amerykańską... choćby nie wiem co! jeśli kiedykolwiek spotkam gdzieś taką - zjem. To było niebo w gębie!!! :)))

      Usuń