Menu
czwartek, 2 lutego 2017

Biało - czerwoni nie powinni brać paragonów!


Tak powinny wyglądać najbliższe tygodnie mojego życia, jestem po ostatniej sesji na licencjacie z dietetyki. W praktyce niestety wygląda to nieco inaczej, albowiem leżę i gorączkuję. Niestety z uwagi na to, że normalnie nigdy nic mnie nie bierze, nie jestem przyzwyczajona do wyższej temperatury i znoszę to tak dzielnie jak typowy facet - od razu umieram.


A holiday is always a good idea, ale chyba nie tym razem.


Więc skoro już podłożyłam sobie poduszki pod plecy i po raz pierwszy od 4 dni włączyłam laptopa - wypada coś napisać...

Gdzieś kiedyś ktoś mi napomknął, że Biało - czerwoni biorą paragony, to jakaś reklama czy coś takiego? <od 11lat nie oglądam TV stąd brak pewności>
A, że ja totalnie się z tym nie zgadzam i co gorsza nie jest to obojętne dla naszego zdrowia - muszę o tym napisać.

XIX wiek. Wiek chorób o podłożu autoimmunologicznym, a świadomość zamiast rosnąć - leży i kwiczy.
Bisfenol A (BPA) którego szczególnie niebezpiecznym źródłem są paragony fiskalne z ogromną łatwością przenika przez skórę. Z pobierania paragonu zawsze można zrezygnować, ale co straszniejsze - BPA często znacznie podwyższony jest u noworodków które karmione są butelką. Tworzywa sztuczne które wykorzystuje się do produkcji talerzyków, łyżeczek, miseczek i in. wykonywane są często z poliwęglanu do którego produkcji używany jest BPA.

Badania:
Kasjerki w supermarketach mają znacznie podwyższone stężenie BPA w moczu.
Dzięki eksperymentom Daniela Zalko i jego zespołu dowiedziono, że BPA może być transportowany, jak również metabolizowany przez skórę. Na początku badania wykorzystano świńskie ucho i oznaczony radioaktywnie BPA. Okazało się, że około 65% tej substancji przeniknęło przez skórę. Następnie zastosowano fragment skóry ludzkiej, oczywiście dużo mniejszy niż ucho świni. Jednak i w tym wypadku ilość bisfenolu A przetransportowana w głąb skóry była porażająca – 46%.

Zagrożenia?
Bisfenol A w organizmie zachowuje się niczym estrogen a więc łączy się z receptorami odpowiedzialnymi za wiązanie estrogenu. Z łatwością jest akumulowany w tkance tłuszczowej, szczególnie obawiać powinny się kobiety, bo to akurat my z łatwością ta tkankę gromadzimy. Chyba nie muszę już podkreślać niebezpieczeństwa dla kobiet mających niedobory progesteronu w stosunku do estrogenów.

Lista dolegliwości wynikających z obecności BPA w organizmie?
-nadprogramowe kilogramy
-zaburzenia działania systemu dopaminergicznego
-zaburzone działanie tarczycy
-wzrost zachorowań na nowotwory (w tym piersi)
-zaburzenia libido
-problemy z erekcją
-nowotwory prostaty
-problemy z metylacją







Źródło:
-badania.net
-memy.pl







2 komentarze:

  1. Osz w mordę, zabójcze paragony. Nie wiedziałem! Wracaj do zdrowia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wracam! :)
      Sama byłam w szoku, dlatego o tym piszę :)

      Usuń